<

منتشر شده در : 1403/07/28

باز دید ها:17

برگزاری نشست فرهنگی – بصیرتی «ضرورت آگاهی به زمان » در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان

نشست فرهنگی- بصیرتی «ضرورت آگاهی به زمان» روز پنجشنبه تاریخ 1403/7/26 در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان با حضور اساتید و کارمندان نمایندگی و ارائه آقای محمدکریم امیری برگزار گردید.
ایشان در ابتدای سخنان خویش به تشریح حدیث «اَ لْعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوابِسُ» پرداخت. ایشان گفت که تمام مسلمانان باید عالم به زمان خود باشد و با الهام از قصه های قرآنی که بیانگر گزارش قرآن کریم از عدم شناخت یک عده در طول تاریخ از مسیر حق است، درس عبرت بگیرند.
ایشان افزود: این حدیث به اهمیت آگاهی از زمان و شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تأکید دارد. به بیان دیگر، کسی که نسبت به زمانه خود آگاه و بصیرت داشته باشد، می‌تواند بهتر تصمیم‌گیری کند و در برابر چالش‌ها و مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید، مقاوم‌تر باشد.
آقای امیری بیان داشت: این حدیث معمولاً در زمینه‌های مختلفی از جمله سیاست، اقتصاد، و اجتماع مورد استفاده قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد که دانش و آگاهی از تغییرات و تحولات پیرامونی، از افراد و جوامع در برابر بحران‌ها و ابهامات محافظت می‌کند. به عبارت دیگر، در دنیای پیچیده و در حال تغییر امروز، آگاهی و بصیرت نسبت به زمان و شرایط محیطی، برای موفقیت و پیشرفت ضروری است.
ایشان در اخیر گفتند: امروزه نیز مسلمانان باید تمام اتفاقات جهان را رصد نماید تا یک انتخاب صحیح داشته و به انتخاب حق برسد. وی تاکید کرد که دو جنگ اکراین و روسیه و اسرائیل و مردم فلسطین و غزه و مردم لبنان آثار و پیامدهای جهانی دارد. یعنی هرکدام از طرف های درگیر پیروز میدان شود به شعاع مفکوره و باورهای جهانی تغییرات وارد می کند.

آشنایی با دانشگاه دیدگاه و ماموریت تاریخچه دانشگاه افتخارات علمی پلان استراتیژیک گزارش پیشرفت پلان استراتیژیک
اساتید و کارمندان : 250
محصلین : 4500
کتاب ها : 10300
مقالات انتشار یافته : 150
مقالات بین المللی : 70
کتاب های منتشر شده : 28