<

منتشر شده در : 1403/06/27

باز دید ها:35

بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و هیئت همراه از نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان

روز یکشنبه مورخه 25 / 6 / 1403 سفیر جمهوری اسلامی ایران با هیأت همراه و همچنین رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، ضمن دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آقای دکترسیدعبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان از بخش های مختلف نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان بازدید نمودند. 
در این دیدار، نخست حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر سیدعبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان ضمن خوش آمدگویی و عرض خیرمقدم به آقای کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، آقای حسینی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل و سایر همراهان ایشان در مورد برنامه ها و فعالیت های نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در بخش های مختلف و دستاوردهایی که در سال های اخیر بدست آمده است توضیح ارائه فرمودند.
حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر ثابت فرمودند: نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان با تلاش های شبانه روزی توانسته است تغییرات شگرفی در بخش دانشگاهی و حوزه های علمیه افغانستان ایجاد نماید و این نمایندگی در بخش حوزه های عملیه افغانستان با حمایت های نرم افزاری، امکانات، برنامه های علمی-پژوهشی و سایر حمایت ها توانسته است که مدارس علمیه افغانستان را به مراکز علمی پویا و هدفمند تغییر دهد.
سپس چند تن از مسوولان نمایندگی به بیان فعالیت‌ها و برنامه‌های نمایندگی پرداختند.
معاون پژوهش و رئیس مرکز پژوهش، معاون آموزشی، معاون امور حوزوی و مدیر بخش فناوری در رابطه با فعالیت های علمی- پژوهشی، فعالیت های پذیرشی، آموزشی و حمایتی حوزه ها، فعالیت های  دانشگاهی و تهیه و به کارگیری نرم افزارها و سیستم های جامع آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی در نمایندگی توضیح داده و معلومات ارائه نمودند.
در پایان آقای کاظمی قمی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در افغانستان صحبت نمودند، ایشان درباره وحدت دو کشور افغانستان و ایران و رابطه دانشگاه با دولت و اهمیت این ارتباط سخنانی را ایراد کردند و در ادامه فرمودند: دانشگاه یکی از مراکز مهمی است که بیش از اعطای مدرک به عالمان و اندیشمندان، باید برای استقلال هر جامعه تلاش نمایند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در ادامه فرمودند: یکی از وظایف مهم نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان ایجاد ارتباط علمی بین نمایندگی با دولت و مردم افغانستان است و امروز با شنیدن گزارش فعالیت ها، دستاوردها و برنامه های نمایندگی معلوم است که این مهم دست یافته است.
آقای قمی اشاره کردند: جای بسی خوشحالی است که نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان در این شرایط سخت اقتصادی توانسته است در کنار مردم این کشور باشد و جذب کارمندان دولتی و جوانان با تخفیف قابل قبول نشان دهنده این است که این نمایندگی در تلاش است از همه امکانات خویش به نفع مردم افغانستان استفاده نماید. 
آقای کاظمی قمی در بخشی از سخنان خویش نقش دانشگاه ها در توسعه پایدار و پویای جامعه مخصوصا جوامع اسلامی را برجسته نموده و فرمود: امروزه راه انکشاف اقتصادی، توسعه فناوری، پیشرفت های نظامی و در کل اگر جامعه ای بخواهد راه توسعه را بپیماید باید در آن جامعه، دانشگاه ها و مراکز علمی فعال و نیرومند وجود داشته باشد.
همچنین آقای کاظمی قمی و همراهان ایشان از بخش های مختلف نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان بازدید نمودند.

آشنایی با دانشگاه دیدگاه و ماموریت تاریخچه دانشگاه افتخارات علمی پلان استراتیژیک گزارش پیشرفت پلان استراتیژیک
اساتید و کارمندان : 250
محصلین : 4500
کتاب ها : 10300
مقالات انتشار یافته : 150
مقالات بین المللی : 70
کتاب های منتشر شده : 28