<

منتشر شده در : 1403/06/22

باز دید ها:19

برگزاری جلسه اخلاق« هزینه کردن به اندازه وسع» در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان

جلسه اخلاق تحت عنوان« هزینه کردن به اندازه وسع» روز چهارشنبه تاریخ 1403/6/21 در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سیدعبدالحمید ثابت رئیس نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان، اساتید و کارمندان نمایندگی با ارائه آقای روح الله روحانی برگزار گردید.
ایشان در ابتدای سخنان خویش با تمسک به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفتند :قال رسول اللّه(ص): «إنَّ المؤمنَ يَأخُذُ بِأدَبِ اللّه، إذا أوسَعَ اللّه علَيهِ إتَّسَعَ و إذا أمسَكَ عنهُ أمسَكَ.یعنی: «همانا مؤمن، به ادب خداوند رفتار می کند؛ هر گاه خدا به(زندگی) او گشایش بدهد، او گشاده دستی می کند، و هر گاه بر او تنگ بگیرد، او نیز دست نگه می دارد».
آقای روحانی بیان کردند: این حدیث شریف به اهمیت آداب و رفتار درست در زندگی مؤمنین اشاره دارد. این حدیث بیان می‌کند که مؤمن واقعی کسی است که در برابر نعمت‌ها و فراوانی‌هایی که خداوند به او عطا می‌کند، به آداب الهی پایبند است و در نتایج این نعمت‌ها به تصویر واقعی خود و ارتباطش با خداوند واقف است. در واقع، اگر خداوند بر او وسعت دهد و به او نعمت عطا کند، او از آن بهره می‌برد، اما اگر روزی خداوند او را در تنگنا قرار دهد، صبر و شکیبایی به خرج می‌دهد و از آن‌چه در اختیار دارد، نمی‌کاهد. 
ایشان افزودند: آدمیزاد در تمام مراحل زندگی مورد ابتلا و آزمایش الهی قرار دارد.از جمله مسئله مالی، خداوند صلاح می بیند و گاهی عنایت می کند و گاهی هم بر اساس منابع مالی بندگان خود را امتحان می کند لذا انسان باید هزینه ها و مصارف را مدیریت کند.

آشنایی با دانشگاه دیدگاه و ماموریت تاریخچه دانشگاه افتخارات علمی پلان استراتیژیک گزارش پیشرفت پلان استراتیژیک
اساتید و کارمندان : 250
محصلین : 4500
کتاب ها : 10300
مقالات انتشار یافته : 150
مقالات بین المللی : 70
کتاب های منتشر شده : 28