<

منتشر شده در : 1403/06/22

باز دید ها:17

برگزاری کارگاه آموزشی«خودکارآمدی (چیستی و چگونگی)» در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان

کارگاه آموزشی با عنوان« خودکارآمدی( چیستی و چگونگی)» روز چهارشنبه تاریخ 1403/6/21 در نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان با حضور دانشجویان و ارائه آقای محمدحیدر یعقوبی برگزار شد.
کارگاه با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و سپس آقای یعقوبی پیرامون خودکارآمدی گفتند: خودکارآمدی به معنای اعتقاد فرد به توانایی‌های خود برای انجام وظایف و دستیابی به اهداف معین است. این مفهوم به عنوان یکی از عوامل کلیدی در تعیین موفقیت فرد در زندگی شناخته می‌شود. 
ایشان افزود: خودکارآمدی تحت تأثیر تجربه‌های قبلی، مشاهدات از موفقیت‌های دیگران، حمایت اجتماعی و احساسات فردی قرار دارد. افرادی که خودکارآمدی بالایی دارند، معمولاً انگیزه بیشتری برای پیشرفت و یادگیری نشان می‌دهند و در مواجهه با چالش‌ها، عملکرد بهتری دارند. به عبارت دیگر، داشتن احساس خودکارآمدی می‌تواند به کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس منجر شود و به طور کلی کیفیت زندگی فرد را بهبود بخشد.
در ادامه آقای یعقوبی مفاهیمی چون: سطح و مقدار خودکارآمدی، خودکارآمدی چگونه شکل می‌گیرد؟، عوامل مؤثر بر خودکارآمدی
ویژگی‌های افراد با خودکارآمدی بالا، ویژگی‌های افراد با خودکارآمدی پایین، انواع خودکارآمدی، منابع تشکیل خودکارآمدی، ابعاد باورهای خودکارآمدی و ارزیابی خودکارآمدی را به طور کامل توضیح دادند.

آشنایی با دانشگاه دیدگاه و ماموریت تاریخچه دانشگاه افتخارات علمی پلان استراتیژیک گزارش پیشرفت پلان استراتیژیک
اساتید و کارمندان : 250
محصلین : 4500
کتاب ها : 10300
مقالات انتشار یافته : 150
مقالات بین المللی : 70
کتاب های منتشر شده : 28