آشنایی با پوهنحی فقه و حقوق:

رشته حقوق با گرایش‌های آن از پر طرفدارترین رشته‌های علوم انسانی است. پوهنحی فقه و حقوق یکی از پوهنحی های پرطرفدار پوهنتون بین المللی المصطفی (ص)- افغانستان است که از بدو تأسیس محصلان زیادی را با دانش و مهارت حقوقی به جامعه علمی و بازار کار افغانستان تقدیم کرده است.

پوهنحی فقه و حقوق پوهنتون بین المللی المصطفی (ص)- افغانستان از سه دیپارتمنت: (حقوق در مقطع لیسانس، حقوق جزا و جرم شناسی و فقه قضایی در مقطع ماستری ) تشکیل شده است.

پوهنحی فقه و حقوق متعهد است تا به محصلان خدمات آموزشی و علمی معیاری و با کیفیت ارائه دهد، از همین روی از استادان توانمند و با تجربه استفاده می‌نماید.
پوهنحی برای توانمند سازی محصلان در بعد عملی نیز اهتمام دارد و در همین راستا کلینیک حقوقی پوهنحی فقه و حقوق را ایجاد نموده است تا محصلان را با فعالیت های عملی در حوزه حقوقی آشنا نماید. در حوزه تحقیق و پژوهش نیز پوهنحی فقه و حقوق گام‌های بلندی برداشته است و با انتشار چهار فصلنامه علمی – تخصصی بستر مناسبی برای انتشار تحقیقات محصلان، استادان و پژوهشگران عرصه حقوق ایجاد نموده است.

پوهنحی فقه و حقوق دانشگاه بین المللی المصطفی (ص) – افغانستان فضای مساعدی برای فراگیری علوم حقوقی به صورت نظری و عملی است و از علاقمندان تحصیل در حوزه حقوق و فقه قضایی به گرمی استقبال می‌نماید.

این پوهنحی تا کنون چندین دوره فارغ التحصیل داشته و محصلان زیادی را تقدیم جامعه آکادمیک کشور و روانه بازار کار افغانستان نموده است.