<


منتشر شده در : 1402/08/24

باز دید ها:105

مبانی انسان‌شناختی نظام حقوقی اسلام بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی در نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان بررسی شد.

نشست علمی « مبانی انسان‌شناختی نظام حقوقی اسلام بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی» روز سه‌شنبه تاریخ 1402/8/23 در نمایندگی جامعة المصطفى افغانستان برگزار شد.

آقایان سید عزیز موسوی و سید محمد موسوی کارشناسان این نشست و آقای محمد عیسی هاشمی دبیر نشست بودند.

نخست سید محمد موسوی درباره نظام حقوقی اسلام مطالب مهمی را بیان نمودند و معیار تفاوت نظام حقوقی اسلامی را با دیگر نظام‌های حقوقی دنیا تبیین کردند.

 وی در ادامه، مبانی انسان‌شناختی نظام حقوقی اسلام را ازنظر علامه طباطبایی را به بحث گرفتند و تصریح کردند: یکی از خصوصیات نظام حقوقی اسلام مسئله مالکیت و مملوکیت است و خداوند به‌عنوان مالک و خالق انسان آگاه به تمام نیازها و کاستی‌های انسان است و درنتیجه یک نظام حقوقی کامل و جامع را برای او در نظر گرفته است.

 سید عزیز الله موسوی کارشناس دیگر برنامه  مفهوم کرامت انسان را به بحث گرفت و انواع کرامت انسانی و اینکه کرامت انسان ذاتی است و یا اکتسابی  مطالبی را مطرح ساختند.

ایشان در اخیر مبانی کرامت انسانی را ازنظر علامه طباطبایی مطرح نموده و اظهار داشت: خداوند انسان را متمایز از دیگر موجودات خلق نموده که این بیانگر کرامت انسان است. و تأکید فراوانی که خداوند در قرآن کریم جهت کرامت انسان نموده‌اند نیز بیانگر کرامت انسان است. دیگر اینکه کرامت انسان فراگیر بوده و هرکه زاده انسان است شامل این کرامت می‌شود.

این نشست به‌صورت آنلاین پخش شد و مورد استقبال کاربران فضای مجازی و مباحث حقوقی قرار گرفت.

آشنایی با دانشگاه دیدگاه و ماموریت تاریخچه دانشگاه افتخارات علمی پلان استراتیژیک گزارش پیشرفت پلان استراتیژیک
اساتید و کارمندان : 250
محصلین : 4500
کتاب ها : 10300
مقالات انتشار یافته : 150
مقالات بین المللی : 70
کتاب های منتشر شده : 28
بازدید امروز : 122 بازدید دیروز: 198 بازدید کل: 69466