<


منتشر شده در : 1402/03/27

باز دید ها:69

به همت نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در افغانستان نشست علمی «نقد و بررسی مقاله موانع زندگی معنوی و راهکارهای مقابله با آن از منظر قرآن کریم» برگزار شد.

به همت نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در افغانستان نشست علمی «نقد و بررسی مقاله موانع زندگی معنوی و راهکارهای مقابله با آن از منظر قرآن کریم» روز چهارشنبه در تاریخ 1402/3/24 در سالن دفاعیه نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در افغانستان برگزار شد.

 نخست آقای سید حسن‌شاه جعفری به ارائه مقاله پرداخت و بیان داشت با توجه به اینکه در چند سده اخیر گرایش به سکولاریزاسیون و مادی‌گرایی در جهان تشدید گردیده بود در طلیعه هزاره سوم بشر معاصر به دین و معنویت روی آورده است. وی بیان داشت که با این‌وجود، هنوز موانع جدی بر سر راه معنویت و زیست معنوی وجود دارد. براین‌اساس، این مقاله نخست به مفهوم شناسای معنویت و انواع آن  پرداخته است و در ادامه  به موانع بر سر راه زندگی معنوی و راه‌های مقابله با آنها ذکر شده است. ایشان افزود که وی در این مقاله به مهمترین موانع از منظر قرآن کریم پرداخته است؛ عواملی از قبیل هوای نفس، حب دنیا، شیطان به تفصیل بیان شده است و سپس به برخی راهکارهای مقابله با موانع نیز اشاره شده است.

سپس آقای جمع‌الله منتظر، به نقد مقاله پرداخت و بیان داشت در این مقاله از معنویت سکولار برداشت درست ارائه نشده است. سید آقاحسن حسینی ضمن بیان نقاط قوت مقاله اظهار داشت که در استفاده از برخی آیات بی‌دقتی صورت گرفته است و به‌نوعی تفسیر به رأی قابل تشخیص است. ایشان در پایان اظهار داشت که راهکارهای مقابله با موانع زندگی معنوی به آیات قرآن مستند نشده است. محقق می‌توانست با تحقیق و تلاش بیشتر آیات مرتبط را شناسایی کرده و ذکر می‌نمود.

این نشست که همزمان به‌صورت آنلاین پخش می‌گردید با استقبال دانشجویان و محققان و اساتید قرار گرفت.

آشنایی با دانشگاه دیدگاه و ماموریت تاریخچه دانشگاه افتخارات علمی پلان استراتیژیک گزارش پیشرفت پلان استراتیژیک
اساتید و کارمندان : 250
محصلین : 4500
کتاب ها : 10300
مقالات انتشار یافته : 150
مقالات بین المللی : 70
کتاب های منتشر شده : 28
بازدید امروز : 7 بازدید دیروز: 151 بازدید کل: 71487