<


منتشر شده در : 1402/03/20

باز دید ها:92

نشست علمی «مؤلفه‌های عدالت آموزشی در قرآن و نقش آن در انکشاف علمی» برگزار شد.

به همت نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان نشست علمی «مؤلفه‌های عدالت آموزشی در قرآن و نقش آن در انکشاف علمی» روز پنجشنبه در تاریخ 1402/3/18 در سالن دفاعیه نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان برگزار شد.

نشست علمی «مؤلفه‌های عدالت آموزشی در قرآن و نقش آن در انکشاف علمی» از سلسله پیش نشستهای همایش «انکشاف علمی در افغانستان» با کارشناسی آقایان محمد آصف حکمت و محمدصادق عادلی و دبیری آقای قربانعلی فکرت برگزار شد.

آقای عادلی نخست به توضیح مفهوم عدالت آموزشی پرداخت و سپس این مفهوم را از منظر قرآن بررسی کرد و بیان داشت، در قرآن سه مفهوم عدالت، قسط و میزان آمده است. افزون به راین، آیات قرآنی بسیار به لحاظ محتوایی مفهوم عدالت را بیان می‌کند.

آقای حکمت، ضمن توضیح مفهوم عدالت بیان داشت، عدالت در یک تقسیم به فردی و اجتماعی قابل دسته‌بندی است. منظور از عدالت فردی، یعنی توجه به همه‌ی ساحات فردی به‌صورت متوازن و به فعلیت رساندن قوا و ساحت‌های مختلف وجود انسان به به‌گونه‌ای متناسب.

ایشان سپس به عدالت اجتماعی پرداخت و اظهار داشت، راجع به عدالت اجتماعی در دو سده اخیر دیدگاه‌های مختلف ابرازشده است؛ دیدگاه‌ لیبرالیستی، کمونیستی و فمینیستی. ایشان پس از توضیح و نقد این دیدگاه اسلام را راجع به عدالت بیان نمود.

آشنایی با دانشگاه دیدگاه و ماموریت تاریخچه دانشگاه افتخارات علمی پلان استراتیژیک گزارش پیشرفت پلان استراتیژیک
اساتید و کارمندان : 250
محصلین : 4500
کتاب ها : 10300
مقالات انتشار یافته : 150
مقالات بین المللی : 70
کتاب های منتشر شده : 28
بازدید امروز : 116 بازدید دیروز: 152 بازدید کل: 71445