<


منتشر شده در : 1402/03/13

باز دید ها:84

به همت نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در افغانستان نشست علمی «بررسی اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌های آموزشی و نقش آن در توسعه علمی» برگزار شد.

به همت نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان نشست علمی «بررسی اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌های آموزشی و نقش آن در توسعه علمی» روز پنجشنبه در تاریخ 1402/3/11 در سالن دفاعیه نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان برگزار شد.

آقای علیشاه فائق و آقای سید آقا حسن حسینی کارشناسان نشست و آقای محمدصادق عادلی دبیر نشست بودند. آقای حسینی در ابتدای سخنانش مفهوم اخلاق را توضیح داد و از ضرورت اخلاق برای سلامت جامعه سخن گفت. وی در ادامه به سازمان‌ها به‌عنوان بخش‌ اساسی و اجتناب‌ناپذیر جامعه امروزی پرداخت و سازمان‌های آموزشی را از مهم‌ترین سازمان‌های اجتماعی دانست که کار ویژه‌های آن انتقال فرهنگ، مهارت و دانش به نسل‌های آتی است. آقای حسینی بیان داشت: اگر سازمان‌های آموزشی از عهده انجام درست کار ویژه خود برنیاید، نه‌تنها باعث رکود اجتماعی می‌گردد که در بلندمدت به انحطاط و زوال جامعه رهنمون خواهد شد. ایشان موفقیت سازمان‌های آموزشی را درگرو رعایت و کاربست اخلاق حرفه‌ای دانست.

آقای فائق کارشناس دیگر برنامه، در تکمیل سخنان آقای حسینی صحبت‌های خود را پی گرفت و بیان داشت: رعایت و کاربست اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌های آموزشی در توسعه و تعمیق علم و معرفت در جامعه نقش محوری دارد. وی گفت: که مراد وی از علم، علم تجربی (science) نیست، بلکه منظور معنای عام علم است که افزون بر علوم تجربی شامل معارف دینی، فلسفی و حکمی می‌شود. ایشان در ادامه بیان داشت که ما در شرایط امروز نیازمند تجدیدنظر اساسی در برداشتمان از مفهوم علم، انکشاف علمی، سازمان، حرفه، اخلاق و اخلاق حرفه‌ای هستیم. وی در پایان تأکید نمود که اگر تجدیدنظرهای لازم صورت نگیرد، ما نسخه‌بدل توسعه غربی را در جوامع اسلامی شاهد خواهیم بود.

آشنایی با دانشگاه دیدگاه و ماموریت تاریخچه دانشگاه افتخارات علمی پلان استراتیژیک گزارش پیشرفت پلان استراتیژیک
اساتید و کارمندان : 250
محصلین : 4500
کتاب ها : 10300
مقالات انتشار یافته : 150
مقالات بین المللی : 70
کتاب های منتشر شده : 28
بازدید امروز : 131 بازدید دیروز: 152 بازدید کل: 71460