<


منتشر شده در : 1401/12/20

باز دید ها:98

کارگاه فهرست‌نویسی کتاب

روز سه‌شنبه مورخ: 16/ 12/ 1401 از سوی آمریت کتابخانه دانشگاه المصطفی کارگاه تحت عنوان «کارگاه فهرست‌نویسی کتاب» در منزل چهارم سالن تضمین کیفیت دانشگاه، ساعت نه (9) صبح دایر شد. این کارگاه که دور دوم آن بود برای مسئولین کتابخانه‌های مدارس دایر گردید. ارائه‌کننده کارگاه، دوران علی محسنی، آمر کتابخانه المصطفی بود.

در کارگاه سه محور مطرح شد که قرار ذیل بود:

1. فهرست‌نویسی کتاب‌هایی که در زیرمجموعه کتابخانه‌های المصطفی ثبت‌شده است و برای ثبت آن در مخزن جدید دیجیتالی یک سری مراحلی باید طی شود. در کارگاه این مراحل به‌صورت تصویری و عملی نشان داده شد و از مخاطبین هم خواسته شد که به‌صورت عملی این مراحل را انجام دهند.

2. فهرست‌نویسی کتاب‌هایی که هنوز در زیرمجموعه‌های المصطفی ثبت‌نشده است، اما در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ثبت‌شده است. برای ثبت این نوع از کتاب‌ها نیز مراحلی لازم است که باید طی شود و مخاطبین با این مراحل هم آشنا شدند. برای فهم و آشنایی بیشتر هم به‌صورت تصویر این مراحل نشان داده شد و هم به‌صورت عملی این اقدامات انجام شد.

3. در ادامه به شیوه نصب برنامه «جاوا» که کار لیبل زنی کتاب‌ها را به‌صورت اتوماتیک به عهده دارد پرداخته شد و مراحل نصب آن هم به‌صورت تصویری به مخاطبین نشان داده شد. گفتنی است که هم فایل‌های متنی مربوطه و هم فایل به‌صورت فیلم از طریق گروپ واتساپی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شده بود.

آشنایی با دانشگاه دیدگاه و ماموریت تاریخچه دانشگاه افتخارات علمی پلان استراتیژیک گزارش پیشرفت پلان استراتیژیک
اساتید و کارمندان : 250
محصلین : 4500
کتاب ها : 10300
مقالات انتشار یافته : 150
مقالات بین المللی : 70
کتاب های منتشر شده : 28
بازدید امروز : 93 بازدید دیروز: 210 بازدید کل: 66612