<


منتشر شده در : 1401/10/03

باز دید ها:143

جلسه هم‌اندیشی ریاست محترم دانشگاه بین‌المللی المصطفی (ص) – افغانستان با اعضای انجمن‌ها و تشکل علمی دانشجویان

در تاریخ 1/ 10/ 1401 جلسه هم‌اندیشی ریاست محترم دانشگاه بین‌المللی المصطفی ص – افغانستان حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای دکتر سید عبدالحمید ثابت با اعضای انجمن‌ها و نیز تشکل علمی دانشجویان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز گردید. در این جلسه که معاونت آموزش آقای احمد ذبیح افشاگر و معاونت پژوهش آقای محمد آصف حکمت نیز حضور داشتند، ابتدا رئیس تشکل دانشجویی آقای اسکندر متین خواسته‌های دانشجویان را که قبلاً با هم‌اندیشی آنان فراهم‌شده بود قرار ذیل مطرح کرد.

      1- فراهم ساختن زمینه‌های لازم برای سیر علمی دانشجویان به جمهوری اسلامی ایران

      2- تبادل دانشجو و فراهم کردن زمینه برای تحصیل یک سمستر در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران

     3- تقبل هزینه مجله دانشجویی از سوی دانشگاه

     4- اعطای جوایز نقدی برای مقالات دانشجویان

     5- دعوت از اساتید ایرانی برای تدریس در دانشگاه

     6- تلاش برای ارتقای تضمین کیفیت دانشگاه و گذراندن مراحل اعتبار دهی وزارت تحصیلات عالی

     7- آموزش استفاده از سایت‌ها و منابع علمی و فراهم‌سازی منابع علمی برای تحقیق و پژوهش

     8- فراهم‌سازی اینترنت لازم برای تحقیق و پژوهش

     9- فراهم ساختن زمینه برای تحصیل دانشجویان در مقاطع فوق‌لیسانس و دکتری در جمهوری اسلامی ایران.

بعد از بیان مطالبات و پیش نهادات دانشجویان، ریاست محترم از دانشجویان حاضر در جلسه خواستند اگر پیشنهاد یا مطلب دیگری باقی‌مانده باشد مطرح کنند، یکی از دانشجویان تخفیف شهریه و فیس دوره‌ی فوق‌لیسانس را مطرح و دانشجوی دیگر برگزاری کارگاه‌های آموزشی در فصل زمستان را پیشنهاد نمود. آنگاه ریاست محترم دانشگاه که مطالبات و پیش نهادات دانشجویان را با دقت یاداشت کرده بود، به ترتیب و با حوصله‌مندی پاسخ گفتند. ایشان فرمودند که برنامه‌های تضمین کیفیت الحمدالله به نحو احسن انجام‌شده و دانشگاه به لحاظ امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در وضعیت عالی قرار دارد و به لحاظ امکانات، منابع انسانی و غیره، کم‌نظیر است. توقع ما از وزارت تحصیلات عالی این است که پروسه اعتبار دهی به دانشگاه بین‌المللی المصطفی ص – افغانستان را منصفانه و با سرعت انجام دهد.

در پاسخ به مطالبات دانشجویان فرمودند که زمینه‌های لازم برای سیر علمی دانشجویان را فراهم می‌کنیم، البته مخارجی همچون ویزا و کرایه راه به عهده‌ی دانشجویان و هزینه‌های اسکان، غذا و آموزش در جمهوری اسلامی ایران به عهده‌ی دانشگاه المصطفی. در خصوص تبادل دانشجو و تحصیل یک سمستر دانشجویان در جمهوری اسلامی ایران، نظر ریاست محترم دانشگاه این بود که اصل پیشنهاد مشکلی ندارد، اما به لحاظ زمانی به نفع دانشجویان نیست. درباره‌ی دعوت از اساتید ایرانی برای تدریس در دانشگاه بین‌المللی المصطفی ص – افغانستان، فرمودند اصل پیشنهاد خوب است، اما مقرون‌به‌صرفه نیست. ریاست محترم دانشگاه هزینه‌های مجله دانشجویی را تقبل کردند و از دانشجویان خواستند که استفاده از نرم‌افزار سینا وب را آموزش ببینند و یاد بگیرند. ایشان فرمودند: با تشویق و حمایت از مقالات دانشجویان موافق هستیم، اما اعطای پول نقد را به صلاح نمی‌دانیم. در خصوص فراهم‌سازی منابع علمی بیان داشتند که منابع علمی در کتابخانه دانشگاه و نیز در کتابخانه الکترونیکی مهیا شده و اینترنت با سرعت نسبتاً مناسب نیز در اختیار دانشجویان قرار دارد. برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمستان نیز پیشنهاد خوبی است و دانشگاه آماده است که در فصل زمستان کارگاه‌ها را برگزار نماید. آقای دکتر ثابت درباره‌ی فراهم ساختن زمینه‌های لازم برای تحصیل دانشجویان در مقاطع بالاتر نیز اعلام آمادگی نموده و شرایط آن را بیان کردند. در خصوص تخفیف شهریه و فیس تحصیل در دانشگاه فرمودند که دانشگاه بین‌المللی المصطفی ص – افغانستان بیشترین تخفیف را نسبت به دانشگاه‌های دیگر برای تحصیل داده است.

جلسه با ذکر صلوات بر محمد ص و آل محمد ص به پایان رسید.

آشنایی با دانشگاه دیدگاه و ماموریت تاریخچه دانشگاه افتخارات علمی پلان استراتیژیک گزارش پیشرفت پلان استراتیژیک
اساتید و کارمندان : 250
محصلین : 4500
کتاب ها : 10300
مقالات انتشار یافته : 150
مقالات بین المللی : 70
کتاب های منتشر شده : 28
بازدید امروز : 26 بازدید دیروز: 210 بازدید کل: 66545